مشكلتى مع ضرتى فى بيت واحد

7
هذه اول مشاركة لى فى المنتدى

انا عمرى 28 سنه تزوجت من 3 سنوات من شاب عمره 32 سنه وحدثت مشاكل فى اول زواجنا

وانفصلنا بعد سنه فتزوج من بنت خالى اللى كانت تحوم علية وحدثت مشاكل بين العائلتين انتهت

بانى قررت انها لن تنتصر على وساعود لزوجى وبالفعل بعد حورات كتيييرة رجعتله لكن الحله المادية

لاتسمح بايجاد سكن جديد وبعد مشاكل كتييير اقتنعنا انا وبنت خالى اللى هى ضرتى اننا نعيش فى بيت واحد

ومن هنا بدات المشاكل انا وهى لم ننجب بعد بناء على طلبه واصراره لحد ما الظروف تتحسن لكن انا وهى

بقينا فى وش بعض ليل نهار الاول كنت بتجنبها وهى بتتجنبتى لكن مع الوقت بدات تستخدم اساليب الضراير

مما دفعنى للتعامل معها بنفس الاسلوب وفى يوم كان هو فى الشغل وحدث مشاده بينا ولاول مرة فى حياتى اعرف

يعنى اية خناق انا عمرى ما اشتبكت مع حد واتخانقت كنت بسمع او بشوف لكن الظرف وضعنى فى كده

انا وهى فى جسم بعض تقريبا يعنى وزن الواحده 80 كيلو تقريبا وعلى فكرة هى بنت خالى لكن فى مشاكل من

زمان بين العيلتين فما كنش فى الا مقابلات متفرقة او المهم تطور الحوار بينى وبينها بعد السب

والزعيق الى اننا مسكنا فى بعض الاول كنت مش عارفة اعمل اية بس جمدت قلبى ودخلت فيها اوى

انتوا بقا عارفين اتنين ضراير فى شقة لوحدهم ومسكين فى شعور بعض وقاعدين براحتنا ضربنا فى بعض

اكتر من ساعة مسحنا ببعض الشقة انا مش متخيلة انى كان ممكن اعمل كده ابدا المهم يدخل البية علينا واحنا

مقطعين بعض ويقعد يتفرج محولش حتى يخلص بينا وبعد ما سبنا بعض اما تعبنا كل واحده دخلت اوضتها تتصل باهلها وجم الاهل وبعد مشادات كلامية الموضوع اتهدى وقال اية صالحونا لكن نظرتها ليا وانا من جوايا لسه

مش صافيين لبعض والترقب ان من الممكن ان يحصل بينا ده تانى

على فكرة من وقت للتانى اما بتكلم انا وهى اقولها منا عملت فيكي كذا وكذا وهى تقولى عملت فيكي كذا وكذا

ونسينا الباشا جوزنا واصبح التحدى على الرد

يتبع.............

http://ift.tt/H2nC1e | هذا المحتوى

التعليقات

جميع الحقوق محفوظه © ثقافة زوجية

تصميم الورشه