الحل السريع

0

اريد حالا سريع ارجو انا متزوجه من 7سنوات لكن لما ستمر الزواج الفعلى غير سنه وتمان شهور بدئت كان خال صحبتى وكانت بتحكى انه مدمن هروين بس اتعالج وربنا هديه وبعدين جيه اتقدملى وافقت عليه عشان كنت فرحانه اوووى وهو بجد طيب وكويس اتخطبنه واشتغل مع ولدى ومن وقتها اتغير بدء يغيب كتير ولو جيه ينام فى عربيته واخر حاجه حصلت انه سرق زبونه وقته هو اختفى واهلو قالولى ماينفعكيش حاليان وسناه بعض بعد سنه ظهر تانى وعاوز يرجع وعرفنه انه كان محبوس فى قضيه خناقه مع ظابط بس ده كلامه صراحه بس ده كان تحقيق لسه ماتحكمش فيها سمحنه واجوزت فى شهرين كنت حبها وحب اديلو فرصه بعد جوازى باسبوع اتحددت القضيه حياتى بداءت تبوز بس استحملت عشان حملت كنت بسكت عشان كده بس فوجئت انى القضيه مش خناقه ديه سرقه بالاكراه وسلاح ابيض ومخدرات بس سكت عشان حملى بعد 8 شهور اتحبس اخد سنتين وقبليها اتحكم غيابى 3 سنين اتحبس سنتين تحقيق اتفضل سنه اخد نصف المده وقتها كنت ولدت وهو مش معايه كنت بجد محتاجه اوووى طلع وابنى عنده 8شهور وهو طالع فوجئت انى عليه قضيتين عملهم احنا متجوزين بسبب الهروين بس بجد ماكنتش اعرف انا بجد زعلت اووى ماكلمتش اخد براءه فى واحده والتانيه لسه جيه هو واهله اتحيلو على بابا ولدى ضعف عشان ابنى وانا بس قالو القضيه الى فضله تخلصها لو اتحبس يوم واحد هتكون بنتى طالق منك رجعت البيت شهر واحد وحياتى بازت تانى رجع للادمان كان بيسرق دهبى ويرجع يتهمنى انى ضيعتهم ماكنتش بيشتغل محله اتقفل من انه كان بيبيع البضاعه ويشرب بيهم وماكنش راضى يشتغل كان فى اجرات بتجيله كتا عيشين منهم طنش للقضيه حاولت معاه انه يهتم بس عيبى انى سلبيه معاه عمرى مااخدت موقف حسم معاه المهم اتحبس لانى القضيه اتحكم فيهاب3 سنين بس اخد براءه بس بعد6شهور فانا خلاص بالاتفاق مع بابا انى اكون طالق منه لو اتحبس يوم طلع ورجع يتحايل اى ارجع وبجد عمل حاجات كتير وكويسه عشان ارجع ورجعت بغبائى وبرده شهر ورجع للادمان تانى المره ديه كان بياخد دهبى وحاجات فى البيت كنت بشتكى لاهله واهلى ولى بيعمل حساب لحد ووقتها حملت وولدت وده تالت غباء انا عملته وفى يوم الساعه3الفجر دخلتلى حملت مخدرات انا بقميص نومى الامناء الشرطه فتشونى وانا بقميص النوم بهدلو شقتى لقو هروين بس بقصد الاتجار اخدو قدامى وادام عياله اتحكم عليه 6سنين طلبت الطلق ماحدش منهم رد عليه بعد ما رفعت قضيه طلاق ونفقه لانى مافيش حد من اهله بعتلى جنيه كل مايتحبس يرمنى ومابيسالوش حتى بتليفون بعد ماالدعوه وصلتلهم جم جيبنلى350 وديه مصريفك انتى وطفلين رفضت لانى عمرهم مايكفهوقامت ثوره25يناير طلع لما السجون اتفتحت بداءت المشاكل رجع عوزنى ارجع ازاى وانا رفعه قضيه طلق ويعتبر لسه محبوس رفضت انى ارجع وفى يوم رحت شقتى انا وبابا وماما لقيته ومع محده ماستحملتش بلغت عنه الشرطه جت خدته بعديه ب6شهور باباه مات رحت عزيت رجعو يكلمنيه انى ارجعله قاله انه اخد نصف المده وهو قعد كتير يعنى زمانه اتعالج وديه اخر قضيه ليه ويمكن بعد موت ابوه ربنا يهديه ضعفت لرابع مره ورحت انا وبابا السجن كان واحد تانى حسيت انى ربنا هديه بس بابا قالى ده هيفضل زى ماهو بصراحه رجعتله بعد كام زياره اتغير وبدء يرميلى شروط قلى انه راجل مدمن يعن مش هيسيب المخدرات هيشربه بس خفيف انه مسجل يعنى اى ظابط لومسكه ممكن يعمله قضيه وديه حيلته هقبلها كويس مش هقبلها يبق الطلاق وانا بعد الكلام ده اتغيرت فجاه حسيت انه بيستضعفنى قرارت ارمى شروطى قبل كويس ما قبلش يبقى لبطلاق وشروطى هى اول حاجه مخدرات لالالا تانى حاجه الشغل اهم حاجه تالت حاجه القواضى يمسحها بفلوس ويكتب الشقه باسمى والمحل باسم العيال لو الشروط ديه كويس ياريت قلولى لو فى حل تانى قلولى لو الطلاق الحل قلولى ارجو الحل سريع


arb3.maktoob.com/vb/index.php | هذا المحتوى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

جميع الحقوق محفوظه © ثقافة زوجية

تصميم الورشه